En ny Start

Så mycket nytt, så många intryck och det är nog inte bara jag som känner så. En ny hösttermin, en ny start och så har vardagslivet börjat igen. Grundskolan är nu ett avslutat kapitel och framför mig väntar tre år tekniskt på Kagg. Fyra skoldagar med så många upplevelser att när jag kommer hem är så trött att jag har huvudvärk. Överallt i Sverige har man skolat in på dagis, börjat ettan, fyran, sjuan, gymnasiet, högskolan, jobb samt alla årskurser där i mellan och gamla jobb. Jag tror de flesta pustar ut den här helgen, laddar batteriet och genomgår en process av det som hänt den här första veckan. Jag är glad att jag redan genomgått den där tidsepoken i mitt liv så att jag på stadiga ben kan koncentrera mig på det som komma skall. Allt det bakom mig har jag paketerat ner i ett minne som ligger i tryckt förvar i en del av min hjärna. För det är något som är viktigt nu, att bara se framåt och bry sig om det som händer för tillfälligt. Inte grubbla för mycket på det förslutna. "Har man dörrarna öppna åt båda hållen blir det tvärdrag och ingenting blir bra", som någon sa på radion här om dan. Man behöver ha sin egen tid, tänka och arbeta intryck för att kunna fortsätta att ta in mer. Det är vad denna helg är för mig, och troligtvis många andra också, en bara-vara-helg för tankar och en själv. Inget kan gå fel nu. Inget kan hindra mig längre. Jag är starkare nu är någonsin och framtiden ligger bara och väntar på mig och jag kan inte vara mer laddad.   



Enjoy Life!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0