Min Blogg

Har många tankar, har mkt att säga och älskar att skriva. Vad kan passa bättre än en blogg? Varför jag har väntat till nu det vet jag inte, men bättre sent än aldrig. Min bloggs födelse blir en ny sak som jag startar min nya tidsepok i mitt liv med. Under två dagar nu har jag gjort en vandring med mig själv. Familjen har åkt till Stockholm för att hämta hem min syster Sofia (ÄNTLIGEN! Längtar sååååå!!!) som kommer med flyget ikväll. Själv stannade jag hemma med min älskade katt Teo. Jag har hunnit med att målat klart de sista i mitt rum och städat -o soterat bland mina saker. Rummet är ett av de andra nya sakerna eller förändringar i mitt liv, som jag ha väntat länge på att få göra om. Från blåblommigt- Sarah- barndomsrum blir de nu svartvitt-Sarah-ungdomsrum. Förändringar är så härligt, ut med gammalt o in med nytt och du mår genast mkt bättre! Under sommaren har det hänt mkt, många tankar o händelser har samlatsi mitt huvud och jag behövde verkigen en tid för mig själv, med mig själv. Men allt de som samlats o malt så länge har fyllt hela mig full med känslor. Så när jag igår kväll såg det sorgliga slutet på Tristian & Isolde och bölade i min ensamhet tog det aldrig slut. Tårarna strömmade ner, kännslor av lycka, glädje, hat, sorg o ilska välde ut. Det blev kortslutning i hjärnan totalt. De började sticka i ansiktet, jag blev svag i benen, fingrarna blev stela, de gjorde ont inombords, hela kroppen var ur kontroll. När jag låg på golvet och grät hysteriskt slog det mig MIGRÄN! Fanfanfan. Med mobilen intill örat och en svald migräntablett började jag lugna ner mig och gick o la mig i sängen. Efter en stund kunde jag böja på fingrarna igen och sakta blev jag mitt vanliga jag, fast uttömd på allt vad känslor innebär. Idag på morgonen kände jag mig fri och svävande lätt. Regnet vräker ner ute och emellan åt kommer solen fram. Jag har lämnat den Sarah jag var o träder in in en ny tidsepok, plats för nya händelser, nya känslor och framför allt en ny Sarah!


Kommentarer
Postat av: nadia

såg att du skaffat en blogg !

du kommer fastna stenhårt, det gjorde jag !

det är helt galet roligt faktiskt, lycka till !

fortsätter såklart att läsa ! =)

2008-08-12 @ 18:32:52
URL: http://nadiaahagberg.blogg.se/
Postat av: Elin Gustafson

Kul att du skaffat blogg Sarah, jag vet ju att du är bra på att skriva och så enligt mina källor ;)!

Perfekt tillfälle att följa er där nere dessutom, så räkna med mig som en beundrare framöver.

Lycka till med bloggen och allt annat.

Hälsa min pingla Sofia också!

Hoppas gymnasiet går bra, kraamar :)<3

2008-08-18 @ 20:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0