My 2008-box

 

2008 har varit ett bra och händelserikt år. Jag har lärt känna så många nya människor, vissa har jag kommit otroligt nära och andra kommer jag alltid se som en fantastisk vän. Några gamla kompisar har man tyvärr glidit ifrån lite och det är synd, men det är bara att ta tag i det under nästa år. Jag har varit med om så många underbara händelser, bra, dåliga, hemska, underbara, sorgsna, lyckliga, traditionella, nya, ja allt kan jag paketera in i min ”2008-box”. Vissa av dessa stunder känns som igår och andra som flera år sedan. Alla har dom ett värde på något vis och jag har lärt mig väldigt mycket. Jag tänkte jag skulle sammanfatta mitt 2008, för det är så härligt att titta tillbaka på det året som gått och minnas, känna, se och halvt uppleva det på nytt. Man ser vad som varit bra och hur lyckligt lottad man är, fast att vi alla har våra motgångar, svackor och hemska studera så har vi varit med om så mycket bra. Det är dessa stunder som vi alltid kommer ha kvar och ingen kommer någonsin kunna ta ifrån oss minnena av vårt eget liv. Ett nytt kapitel är skrivet i vår ”livsbok” nu ska vi påbörja nästa och som vi alltd säger så ska även detta kapitel bli tusen gånger bättre än det förra! Lycka till med 2009. Det enda jag mer har att säga är: Gott Nytt år!


Januari: Åkte till Stockholm och träffade Veera. Så otroligt kul men det känns verkligen som mer än ett år sedan. Fick min första lilla bebis … Mobilen.






Februari:
Efter att ha firat min 16 årsdag, vilket var en riktigt lyckad kväll och kom närmre tre av mina nuvarande vänner, åkte jag till Thailand med familjen i tre veckor.









Mars:
Skidåkning. Sälen hade riktigt fint väder och syster min och jag tillbringade mesta tiden sittande i backarna. Glassiga tider var det.





April:
Kärlek. Fixade sommarjobb. Månaden slutade med valborgsmässoafton hos en nyfunnen vän. Det blev en annorlunda men rolig valborg.





Maj:
Spring break och även detta år kom jag in gratis. Fick också gå backstage och krama om ”Idol Amanda”, autograf på armen och några kort. Inte för att jag är ett jätte fan men lite kul var de allt.










Juni:
Avslutningsfesten för oss nior blev helt okej tillslut, efter allt slit... Det är ju alltid kul att få vara på Palace. Gick ut grundskolan med rätt schysta betyg, 12 mvg och 5 vg som sammanlagt blev 300 poäng. Åkte till Italien med släkten. Hyrde ett hus med egen pool och allt, mycket trevligt!


















Juli:
Träffade mina jobbarkompisar hemma hos Elli och umgicks sedan med detta underbara folket i sort sett varje dag i en månads tid. Inte bara på dagarna utan även vissa kvällar. Lukas blev en del av familjen också!













Augusti: Började på Kagg i världens underbaraste klass Te08c.

















September
: Höstmys  med de nya vännerna  i klassen och skördehelgen på Öland med släkten.












Oktober:
Höstlov, mys med systrarna och Halloween.









November: Köning och rugby. Har adrig varit med om något liknade, vilken känsla!










December: Julens månad med sin underbara julstämning. Fina julklappar fick jag och bättre jul kunde jag inte ha!




My 2008- box



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0