Ljuset i mörkret

Så mycket att göra, så lite tid. Önskar jag hade två timmar extra varje dag då jag kunde göra allt de där som jag inte riktigt hinner med. Tur att man har underbara människor runt omkring sig varje dag i skolan som livar upp stämningen. Jag visste att det skulle bli mer plugg och mer att göra nu när jag började gymnasiet, men inte SÅ HÄR mycket.  Vissa människor glider man också ifrån, vilket är det som gör mest ont. Livet ska vara underbart att leva, kan jag inte bara få leva det så då? Prov efter prov, inlämningar och redovisningar … suck! Det är bara att hålla ut lite till, kämpa lite mer och sätta de där jävla proven helt enkelt. De mål jag hade när jag började känner jag redan att de redan håller på att fallera. Kan jag inte bara få en extra kick att orka lite mer? Att göra lite bättre ifrån mig? Att anstränga mig ännu mer än vad jag redan gör?

 

På torsdag är det köning i alla fall, något som höjer tunga suckar. Då blir det varma kläder på och ett glatt humör uppladdat med massor med gott! Nästa vecka är det rugbyn, då är det partyparty som gäller.  Sen är det julmarknad på Kalmarslott, åhh vad jag längtar till julen!! Det finns mycket att se fram emot och det är det som ska få mig att kämpa lite till. Jag kommer klara det här det vet jag.  Det är bara att ge sig fasen på de!

 

Alla kan klara det man vill bara man bestämmer sig. Ibland kan det vara svårt men inget är omöjligt. Försöka att se det från den ljusa sidan då är det inte längre mörkt! Alltid finns det något positivt, något lycka, något värmande att se fram emot. Lev på den vågen, så bär det dig till de mål du vill.

 

 



Livet går inte i repris

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0