Rugbydagen

Så kom den dagen man väntat på och laddat inför, Rugbydagen. Två lektioner hade jag innan vi skulle äta och sedan hämta ut biljetterna. När man satt i matsalen kände man verkligen stämningen som hängde i luften. Idag skulle Kagg K R O S S A Stagg/Jenny. Efter att ha fått biljetten och t-shirten på var det bara att bege sig bort till sporthallen. Det var redan smockfullt, men jag lyckades ändå få en sittplats. Intåget och hejarramsorna laddade upp stämningen ännu mer sen var det dags, matchen kunde börja. Tjejerna var först ut och jag måste ändå säga att Staggs tjejer såg rätt skrämmande och stora ut med krigsflätor, precis som de kvinnliga krigarna hade under asatrotiden. Det var en jämn match men Kagg låg under med ett mål nästan hela tiden. Efter tjejernas första, ut av tre, var det killarnas tur. Det om något var en riktigt häftig känsla, när Kagg totalt körde över Stagg/Jenny. Tjejerna och killarna bytte av varandra och när det kom till tjejernas sista match stod jag och hoppade. Precis innan slutsekunderna gjorde Kagg ett mål och kvitterade till 5-5. Det blev förlängning och… KAGG VANN!!! Ni är för jävla bra tjejer! Jubelropen ekade och stämningen på Kaggläkataren var på topp. Killarna sprang in på plan och sista matchen kunde började.  Det blev en lång match och när klockan var tio i nio var det fem minuter kvar av matchen. Stagg/Jenny hade kommit ikapp så nu skiljde det bara ett mål, men Linus som blev Kaggs bästa spelare på plan gav sitt allt tillsammans med resten av laget. När slutsignalen ljöd var det bara att konstatera Kagg har vunnit DUBBELSEGAER!! Den glädjen som sprudlade är svårt att beskriva. Den känslan är något jag aldrig varit med om. Det går nog inte riktigt beskriva utan man måste vara där för att förstå. Det var helt enkelt underbart!

Lars Kagg<3

 

 

 

 

A day to remember


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0