Livet förändras

Livet förändras hela tiden, ibland till det positiva ibland till det negativa. Det är just det som är så härligt med att leva. Man vet aldrig var man är på väg eller vad som ska hända. Vi lever i en film utan ett manus och utan slut. Det enda som finns är en huvudperson, nämligen du! Vi formar vårt eget liv, men som andra kan påverka. Vad du vill göra med ditt liv är upp till dig själv. Om du väljer att ligga hemma hela dagarna och kolla på tv eller gå till skolan och skaffar dig en utbildning är upp till dig. Alla har vi olika värderingar och olika mål i livet. Bra är väl de. Det jobbiga är kanske att ha roligt samtidigt som man vill nå sina mål. Det är val vi måste välja, vägar vi måste gå och att hitta den balansen är kanske inte det enklaste.

 

Livet är fullt av måsten idag. Hela tiden är det alltid något vi MÅSTE göra. Det tar på både orken och kraften. Inte nog med det så är kraven höga och tiden så knapp. Det finns de människor som har förmågan att leva i nuet och dom beundrar jag. Ibland kan det vara bra att planera och fundera på vad som komma skall, men att släppa allt helt … ja för mig är det i alla fall svårt.

 

Det fanns en tid då jag nästan kunde göra det och stunder då jag faktiskt gjorde det. Den känslan är både skrämmande och helt underbar. Jag mådde så bra, men det ställde också till en hel del problem. Problem som fick mig att glida ifrån mittpunkten och tryggheten i mitt liv. Jag gjorde ett val, jag gick en väg och det ångrar jag inte. Jag var lycklig på ett sätt jag aldrig varit förut, men hade också andra värderingar. Vissa människor kom jag närmre och vissa människor gled jag ifrån, vilket gör mig ont i hjärtat nu i efterhand. Fasen i mitt liv gjorde att jag kunde sluta bry mig (då tänker jag främst på skolan). Nu är det svårare för det är faktiskt under detta läsår som jag påverkar mitt framtida liv. Imorgon gör jag ett val, om det blir till det positiva eller negativa det kan jag inte veta, för mitt manus är inte skrivet.  Ingen vet vad morgondagen bär med sig! Men ta vara på varje underbar minut livet går inte i repris.

 



Enjoy life!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0