Sommarstugan

 

Eftersom jag inte fick vara isprinsessa i söndags så fick jag vara sjöjungfru idag. Det var riktigt skönt att sitta i en bubbelpool, se ut över havet och det tomma campingområdet, sedan basta och bli så där härligt trött i kroppen. Efter blev det ett besök i stugan som alltid är lika mysigt, fast att det nu är svinkallt där och de nakna träden får området att se så stelt och kallt ut.  

 

Stugan är det stället som alltid funnits, där har jag vuxit och förändrats varje sommar. Det finns så mycket minnen. Från den tiden då jag sprang i vattenspridaren till det att jag börjat jobba. Alla somrar där har varit speciella på sitt sätt. Varje sommar har jag lämnat mitt liv i Kalmar, alla kompisar, mitt rum, dator, aktiviteter, ja allt, för att istället leva ett annat liv. När det börja närma sig augusti flyttar jag hem och går tillbaka till det normala, men jag är aldrig den samma.  Något har förändrats hos mig, utvecklats. Jag har samlat på mig styrka och kraft . Andra kanske inte märket något, för det syns inte utanpå. Det finns inom mig, en livslåga som brinner mer och sprider sitt ljus. Det som en gång fanns är nerpackat för att kunna ge plats och något nytt att finnas. Vad som än händer kommer stugan alltid att finnas där för mig. Då jag behöver min egen tid och hitta mitt lugn och min styrka. Det är då dit jag åker, till mitt andra (eller ja kanske första) hem.  Min trygghet och utgångspunk i livet.

 

SarahsSommarStuga<3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0