La pluie

Jag ligger i min säng och hör regnet smattra mot takfönstret. Jag är trött men ändå utvilad. Tankarna snurrar i mitt huvud där jag ligger i lugnet som omger mig. Känslor är inblandade, förnuft är inblandat och för många frågor utan svar, som vanligt. När vissa saker rätt ut sig och fått ett slut, kommer nya problem. Man borde stänga av hjärnan och låta hjärtat tala, men rädslan att något blir fel lurar i mörkret, tvivel.



När jag ser dina ögon
rör vid din hand
stannar tiden för en sekund
Jag blir lätt, svävar men sitter kvar
Du är enkel, så oförstörd
helt underbar
Den första kvällen
efter så lång tid
bilderna och känslorna
för alltid i mitt huvud
Jag ser dig
Jag umgås med dig
men kan inget göra
Vad är det för mörkskugga som lurar inom mig?



 pluie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0