Vad finns

En tår rullar sakna ner för min kind
En känsla befrias från min kropp
Jag känner allt och ingenting
Jag har frågor att lösa
Bekräftelser att få besvarade
allt står still men rör sig så fort
Vad ser jag?
Vad känner jag?
Vad gör jag?

 

Ser du mig? Vad är de du ser? I dina tankar rör sig mitt svar, men hur får jag reda på det? Frågar jag, nej. Varför? Det är enklare så. Vill man veta sanningen, tänk om man får fel svar? Jag vill förstå. Jag vill veta. Vill du berätta? Så många gånger jag träffat dig, så många gånger jag tänkt tanken att fråga dig, men hur? Om jag säger något kanske du vänder din rygg och går. Om jag inte frågar kanske du glider ifrån mig ändå. Vad har jag att förlora? Vad har jag att vinna? Jo, Dig!

 


Me<3Florens

 

Du har stor betydelse för mig. Du berör mig. Du finns i mina tankar. En dag gör du inte det,  då har jag förlorat och bevarat dig till ett minne blått.


Kommentarer
Postat av: Elin G

oj sarah har du skrivit denna text själv?

myyyycket fin. man kanske får kopiera? ;)

varma kramar i höst mörkret<3

2008-10-04 @ 19:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0