A book



Tänk att en bok kan vara så fängslande. Jag har precis läst ut Twilight och jag förstår nu vad alla menar med att den är SÅ bra. Jag har sett filmen säkert minst tre ggr men ändå är boken så förbaskat bra. Jag vet vad som ska hända ungefär, boken har lite skiljda scener och så klart mer detaljer, men det går inte att låta bli att läsa. Efter fyra dagars läsande så var den slut. Nu längtar jag ihjäl mig till att New Moon ska komma på bio,för jag vill inte förstöra filmen genom att läsa boken först. Vet inte om jag kan hålla mig så länge, men ska försöka. Nu får jag väl gå tillbaka och läsa Snabba cash igen, fast jag tycker den har blivit lite seg och tråkigt för det händer inget. Eller så börjar jag läsa en annan bok tills jag är sugen att fortsätta med den, får se vad jag känner för.

Böcker är ju bara så underbart! Jag tycker synd om dom som aldrig lyckats öppna dörren till denna fantastiska värld och fått uppleva den. Det är så lätt att få se andra platser, uppleva och vara med om saker man kanske aldrig kommer få. Böcker är ett sätt att koppla av men samtidigt försvinna från denna tid. Jag är glad att jag blev tvingad att kämpa för att lyckas, lyckas öppna dörren så att jag inte missade bland det bästa som finns. En chans att få leva ett annat liv, se saker från andras ögon och känna medlidnade för andra. Du kommer så nära någon annan att du nästan blir den personen. Din fantasi får flyta fritt och ingen annan vet vad du lever i för värld. För dom är det bara bokstäver, men för dig så mycket mer.

Så alla ni som tvivlar på att böcker är något underbart, fantastiskt och något alldeles extra, ge det en chans och en till och en till. Efter ett antal böcker kanske du lyckas, precis som jag, att öppna dörren till en värld du aldrig trodde fanns.


 

 

 

 

 

Jag är inte galen i den, men tycker den är bra;)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0