Who are you?


Vem är du? Har du tänkt på det någon gång? Kan du svara på den frågan, vem är du egentligen? Svaret kan se ut annorlunda beroende på vem du är, hur du tänker och hur långt du vill svara. När jag ställer den frågan till mig själv svarar jag först: Sarah Carlström, en tjej som är 17 år och har ett jäkligt bra liv. Men sen kan man tänka längre o längre o längre...

Av olika anledningar har jag blivit den jag är, du med. Jorden blev till av en anledning, människan skapades av en anledning och av någon anledning träffades mina föräldrar och jag fick födas till denna värld. Just hit, till denna familj, stad och liv. Hur jag sedan fick min personlighet har också påverkats av olika saker. Jag är äldst, vilket har gjort mig ansvarsfull, kontrollfreak och duktig (kollar du på alla största syskon så brukar vi bli just bra på att vara "duktiga"). Bra eller dåligt med dessa egenskaper kan man diskutera. Sedan finns det andra saker. Jag har några, om man får vara könsdiskriminerande, "manliga" intressen och gener. Ett stort elektronikfreak (som jag tror det flesta vet vid det här laget), har ärvt min pappas muskler (lättuppbyggda och tunga som fän), sen har jag väl inte varit särskillt tjejig av mig i min uppväxt. Varför leka med barbie när man kan klättra i träd, bygga kojor och spela fotboll med killarna? Med åren har jag blivit mer kvinnlig av mig. Mina naglar är en stor del av mig och make-up's är ju bara SÅ roligt. Höga klackar och nice outfits, ja sånt som tjejer "ska" vara intresserade av. Sen kommer jag tillbaka till den där frågan igen, ja men vem är jag då?

Jag är en liten prick i hela denna vida värld, men för mig är ju jag världens mitt, livets huvudskådespelare. Precis så tänker väl alla andra om sig själva också, eller? Så vad är då så speciellt med mig, mer än att jag inte är som någon annan? Det är konstigt vad tankarna kan flyga iväg och en del frågor finns det inga svar på. Men en sak vet jag. Jag är mitt livs huvudroll, i mitt liv, i min bok är det jag som är det viktiga. Men den personen som jag ser två sekunder på stan, som kanske bara går förbi. Den personen tänker likadant. Alla har vi hjärnor, känslor och tankar. Alla tycker vi att vi är det viktiga. Hur det sen går för den personen vi sett en gång i två sekunder i våra liv bryr vi oss inte ett skit om.

Kanske blev vi till av en anledning eller så var det bara något som gick snett. Vi blev till och skapade miljader av historier från en historia. Jorden, rymden bryr vi oss inte om det är jag, egot jag som är det viktigaste. Så kanske är svaret på frågan; Vem är du? Livet.





Vi skulle bry oss mindre om vad andra tänker om oss,
om vi insåg hur sällan de faktiskt gör det

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0