Lycklig



Det har varit en underbar dag och jag har bara gjort saker jag tycker om. Började med sovmorgon för idag skulle vi bara spela brändboll med klassen i Kalmarsundsparken. Det höll på i en timme, och jag tycker riktigt synd om dom som tog sig hela vägen dit för det lilla... Tillbaka hem för att lägga mig och läsa min underbara bok jag inte kan sluta läsa, Twilight (vet att man sett den typ tusen ggr om, men boken ger SÅ mycket mer och läser man den på eng så tränar man ju språket också). 

Sedan var det dags för dagens körlektion med pappsen. Det gick riktigt bra idag, förutom när jag stannade i rondellen men men sånt händer! Efter det kom moster och vi åkte och köpte mobil till henne (äntligen!). När jag vara hemma igen skulle jag fixa mamma inför fest, manikyr och make-up. Det blev super snyggt! Systrarna och jag stannade kvar hemma, vi gjorde mysmat och käkade lite godis.

En härlig dag, som egentligen inte innehöll något speciellt i andras ögon kanske, men för mig var det en toppendag. När man bara gör saker man tycker om; sovmorgon, läsa, köra, gå i elektronikaffärer och dessutom köpa mobil, fixa naglar, make-up och ha en myskväll, då blir man lycklig. Allt behöver inte vara stort för att ge en lycka. Man behöver inte få saker för att känna glädje. Det kan räcka med att göra små saker, eller göra något för någon. Ibland kan det vara de små stunderna i ens liv som man minns och känner lycka för.


What make you happy?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0