My summer-09



Många ställer frågan till mig; Hur jag kan bo i Borgholm hela sommaren? och ingen som får uppleva kan förstå hur jag känner. Det är ett sätt att bryta upp det vanliga vardagslivet med måsten och bara vara, leva, njuta och skapa ett annat liv. Jag har två världar en i Kalmar under ¾ av året och 1/3 på Öland i Borgholm. Så fort jag kommer till stugan känner jag att det är sommar. Först då kan jag koppla av och känna ledigheten. Vad har jag då gjort i sommar? (för ingen sommar är den andra lik) Jo, det började med midsommar…

 

 

 

 

Midsommar blev inte riktigt som det var tänkt men blev ändå väldigt lyckat. Två dagar fullt hålligång, sedan sov jag bort de dagarna som följde och kom in i ”sommarlovslugnet”. Det var såååå skönt att bara vara, läsa bok, bada och ligga i solen.

 


Elin, Fanny & Moa

 

 


Anton & Kim

 


Tälten skulle upp!
Martin & Patrik

 


Dans runt midsommarstången

 


Min gullplutt får avsluta med denna bild<3

 

 

Jag och Oliver jobbade sedan med seglarskolan, vilket var lite mer än vad jag tänkt mig. Vi hade ändå skoj och man ska inte klaga när man får jobba på havet under soliga sommardagar(dock var de regniga och blåsiga dagarna inte lika kul). Så nu har jag återupptagit mina optimistkunskaper och lärt mig köra motorbåt bland jollarna. Vilket gick ganska bra förutom en miss då jag körde rakt mot stenröset och nästan körde sönder hela motorn, men jag gjorde en snygg undanmanöver så inte skråma blev det.

 


Jag och barnen i klubbstugan

 


Oliver

 

 

 

Har haft besök från Australien! Alexander "Alex", Kristoffer "Kris" och deras mamma Anki. Det var superkul att träffa dom igen. De flyttade för sju år sedan och har inte sett dom sen dess, men nu var dom på besök hos oss i Stugan. Lite svenska kunde killarna men bröt såklart på australienska. Hoppas det snart bli en resa dit så jag får se hur dom har det.

 


Kris, Alex & Sofia



Vattenfestivalen var jag också på. Det blev en trevlig kväll med undantag av avslutningen. Jenny gjorde sig riktigt illa och fick åka ambulans till sjukhuset. Hon klarade sig ganska bra men går på kryckor nu. Tycker synd om dig<3 fick höra att det första hon sa på sjukhuset var att höra hur det var med oss, gulle.

 


Moa & Jenny

 


Min Goa Moa<3

 

 

Det blev ytterligare en jobbvecka, men inte i hamnen utan på Ebba´s café och restaurang. Janko och Camilla var så snälla och erbjöd lite jobb åt mig. Jag jobbade där förra sommaren men då men andra ägare och lite annat upplägg. Det har blivit så fint och det var kul att jobba där även i år. Så får väl se om det blir ett nytt ställe eller om jag kanske får jobba där nästa år också. Träffade lite nytt trevligt folk, vilket är bland det bästa med sommarjobb för det gör jobbet roligare.

 

Flyttade sedan hem nu när augustimånaden började. Var riktigt skönt att komma hem till mitt andra liv och alla kompisar. Jag älskar att flytta till Öland i början av sommaren, men lika mycket längtar jag att flytta hem till Kalmar i slutet av sommaren.

 

My summer  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0