Saturday sweets



Godis är SÅ gott och jag kan inte sluta älska det! Jag kan motstå det om jag vill...tror jag...Efter att ha ätit onyttigt lite för ofta, lite för mycket och inte tränat (för det brukar vara kombinationen) får jag nog av mig själv. Det är då jag ska sluta med godis, träna ordentligt och äta nyttigt. Det håller väl i en vecka sen tänker jag; vad fan man måste ju leva också! Fast denna sommar har jag kommit underfund med att jag kan äta det jag vill(i lagom mängd!) bara jag utför en motionsgrej en gång i veckan och får min vardagsmotion. Däremot känner man sig trött, hyn och hår fetare och sånt.

Har skrivit ner små mål jag försöka följa/uppnå under denna höst; träna och äta nyttigt är några av de jag vill försöka med. Det viktigaste är att jag tycker det är kul att träna (och nu när jag hittat gymmet som blivit min stora favo lär det inte bli några problem). Men jag ska få äta det jag vill (undantag godis i veckorna) och njuta av det jag vill. Träna och äta ska inte vara måsten och krav. Det är inget roligt liv om man hela tiden ska tänka på vad man stoppar i sig, och för min del blir det bara värre om jag tänker på det.

Så tjejer (och killar) som ska följa olika dieter och inte äta ditt eller datt, skippa det, lev, njut och ät det du vill i lagom mängd. Sen måste alla röra på sig, så är det, men inte för att vara smal/vältränad/blablabla nej för att må bra. Man orkar mer, känner sig piggare och gladare av att motionera.

Det finns också forskning på att de människor som har speckat träningsschema också klarar sig bättre i skolan, fast att de borde ha mindre tid att plugga? Låter perfekt för mig, för ett av mina andra mål är att satsa lite mer på skolan. Får se hur det går, men med en god inställning och stor vilja går allt!


Saturday sweets are so nice, and give you so good ideas;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0