Underbara dagar i Sthlm



Nu är jag hemma efter underbara dagar i Stockholm! Har umgåtts med familjen Calmvik, shoppat och varit på upptäcksvärd i vår fina huvudstad.

Onsdag anlände Sofia och jag med bussen (som är såååå jobbig och varje gång säger vi aldrig mer!), blev hämtade med bil och tillbringade en skön eftermiddag/kväll hos familjen Calmvik.

torsdagen, efter att vi lämnat ena kusinen på dagis, begav vi oss andra fyra in till stan. Jag fick se en annan del av Stockholm och såklart ville jag se mitt blivade hem. Åt på ett jättefint lunchställe och shoppade lite smått. Sofia och jag åkte sedan till Nacka forum som vi tyckte hade gott och väl med bra butiker. Si så där två timmar på H&M sedan kunde vi åka hemåt.

Fredag gick vi två från Södermalm till Slussen där vi mötte upp Elin, en kär sommarkompis som bor i Stockholm men under somrarna på samma gata som vi på Öland. Vi tre spatserade runt i Gamla stad och sedan mot shoppingen, Drottninggatan. Sista timmen tog jag mig runt själv för att sedan ta bussen hem till Calmvik. Sofia åkte hem till Elin. Det blev en mini kräftskiva och helt slut deckade jag sedan i soffan.

Lördag= hitta mobil till Lotta. Men... vi gick till alla ställen där de säljer mobiltelefoner i hela Nacka forum och tror ni att vi hittar någon? Nä! Bara mobil eller abonnemang men inget kompenerat som vi ville ha. Så det slutar med att vi sätter oss med varsin submarine tornfiskbaugette och en latte, dödst trötta. Vi lämnade stället och hämtade upp Sofia, för att sedan äta hemmagjord sushi. Det var farligt gott!

Söndag var det hemfärd. Fick sova ut till nio sedan var det bara att sätta sig på den där hemska bussen och lida de fem timmarna plus fyrtiofem minuter paus i Ringarum.

Stockholm är underbart på sitt sätt och jag vill verkligen flytta dit och bo ett tag. Men jag skulle aldrig vilja bo där i hela mitt liv, speciellt inte i en förort eller med barn i en lägenhet. Nej, då jag bor där ska jag vara ung, utan barn och bo nästan mitt i smeten. KTH sedan ett galssigt jobb och en flott lägenhet med takbalkong. En dröm som kan bli verklighet det vet jag, men saker kan hända på vägen. Var jag sedan hamnar det vet man aldrig men om jag får gissa bor jag nog i en villa i Kalmar med två barn där man kan ta sig överallt med cykel. Ett lugnt liv, där jag har min egen oas och kan se havet från mitt sovrumsfönster. Ungefär som jag gör nu från mitt undrbara hem på Stensö, bättre plats är svårt att hitta...


Tur att alla har olika drömmar och mål





Anlänt  med bussen väntar på "taxin"


Hemma hos familjen Calmvik


Lotta med lilla Vera, Jacob och Sofia



Mysdag med Lotta, Vera och Sofia



Lotta & Vera



Jag



Sofia



Astrid & Sofia



Sicken goseunge<3



Flying baby



Mimmi pigg



Sofia lekledare



Kaka bakade jag och Sofia också:D



Mys i Gamla stan med Sofia & Elin



Mycket turister



Sofia & Elin


Hittade ett litet portvalv med en fin innergård



Mysigt krypin



Mitt favo ställe i Gamla stan
Ben&Jerry, Glass och milkshake<3



Två coffe shake blev det, dyrt med ack så gott!



Lördag och mobil-letande.
Kolla vad jag hittade, Nokia N97 i enorm förstoring:D
Var ju bara tvungen att ta kort(a) hehe



Världigt goda smörgåsar, kan verkligen rekommendera!




Hemmagjort sushi
SÅ enkelt & SÅ gott!



Sofia & Astrid är hungriga;)



Astrid sötknopp



jacob inne i sporten;)



Och Vera sitter snällt bredvid:)



Paus i Ringrum



Min älskade sis håller mitt humör uppe:*



Detta har jag då införskaffat till min höstgarderob!



Kommentarer
Postat av: elin g

det var såå kul att träffa er igen!!<3

snygga saker du köpte förresten ;)

här har du ett bloggfan iaf ;D kramkram

2009-08-29 @ 17:41:56
Postat av: svar-Elin g

Det var jätte kul att du ville träffa oss<3 Tack, jag blev riktigt nöjd!:D Åhh vad kul att höra, vet inte om det är så många som läser min blogg faktiskt så jag är glad när jag hör att nån gör det:D bamsekarm

2009-08-29 @ 19:27:12
URL: http://sarahcarlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0