School is..is?



Sista dagen på sommarlovet och det är  med blandade känslor jag tar mig  till skolan i morgon. Det ska bli kul att träffa alla kompisar, få lite rutin på vardagen och faktiskt få lära sig något nytt (fast att jag kommer ångra det så fort jag fått första läxan...). Däremot ser jag inte fram emot det rullade ekorrehjulet som jag brukar säga, att inte ha något liv med andra ord och frågan; Vad det här livet egentligen går ut på kommer upp återigen och igen. När jag fick se att vi inte börjar förän vid ett kändes det inte så farligt ändå och fredagen ska inte ängnas åt någon skola direkt, så egentligen är det väl måndagen jag fasar för mest. Det är DÅ skolan verkligen drar igång!

Jag har haft ett super bra sommarlov. Jobbat med ett nytt jobb och lärt mig en hel del och sedan jobbat på ett favojobb som var halvnytt (nya ägare, nya rutiner m.m.). Jag har fått njuta av sol och bad, umgått med släkten, fikat på glassiga balkongen, grillkvällar med familjen, träffat kompisar, några fester, läst bok (Avalon blev tillslut utläst på cirka 900 sidor) och bara varit. Söka efter mig själv och hitta gamla och nya delar i mitt inre. Gjort min vanliga utveckling, fast att jag nuförtiden inte förändras så mycket som förr. Jag har också hunnit med en underbar tripp till Stockholm, den bästa av dom alla. Jag har fixat och gjort om lite i mitt rum. Funderat kring saker och ting jag vill, drömt och skapt mål jag vill uppnå. Börjar inse nu hur nära jag är mitt slut, då det inte finns något att komma tilbaka till. Ja det är mycket som hänt och många tankar som rullat i mitt huvud. Vissa saker klarna medan ännu fler luddiga tankar väckts till liv.

Hoppas alla inte är helt fientliga till att börja skolan i alla fall (fast det tror jag de flesta är), tänk på att det inte är så många som får den chansen. Det är vissa som skulle göra vad som helst bara för att få en dag och lära sig allt det vi bara vill komma undan ifrån. Försök ta vara på tiden som är kvar, ser det från olika vinklar och det positiva. Ser det från den ljusa sidan, då blir det inte längre mörkt!




See it in an other way, mybe you think different then?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0