Happy Birthday

 

Idag fyller jag 17 år. Det får mig att tänka tillbaka på min 16 årsdag, en underbar kväll som jag för alltid kommer minnas. Det är en speciell övergång mellan 15 till 16, men inte lika speciellt o bli 17 men däremot 18. Om ett år kommer den dagen o ja nedräkningen börjar väl nu…

 

Igår hade jag en jätte mysig kväll med mina underbara tjejer. Det blev middag and talk all night long! Till varmrätt blev det varm smörgåstårta, gott som vanligt och en liten ovanlig rätt som många aldrig hört talas om. Till efterrätt blev de Glace au four, tyvärr inte riktigt som de skulle. Lukas (hunden) åt upp sockerkakan som är en av ingredienserna så jag fick ställa mig o göra en ny. Sen glömde jag lägga i glassen så de blev ett jäkligt kladd. När jag fixat till det och körde in den i ugnen, för att marängen skulle grillas, brände jag den så klart. Efter allt var det ändå gott, men mäktigt (fast idag upptäckte jag att jag gjort ytligare ett fel, glassen på fel ställe).  Dans, ostbågar, drinkar, choklad och varandra mycket mer behövdes inte för en üper trevlig kväll. Tack Emma, Elin och Moa!

 

På morgonen hade mamma dukat fram en stor fin frukost med tända ljus. Resten av dagen har jag bara tagit det lugnt, en promenad med Sofia och Lukas men inte mycket mer. Ikväll har jag beställt mat. Det blir lövbiff med vitlökssmör, hemmagjorda pommes frites (fast inte friterat, jätte gott, recept kommer) med bearnaisesås och sen blir det väl någon vacker sallad till det.  Presentöppning blir det också, hälften har jag i-och-för-sig köpt själv men är ändå nyfiken på vad jag får. Merlin är ikväll också kl.18:45 missa inte det! Bilder och recept och sånt kommer…

 

Bon soir!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0