Melodifestivalen deltäv.3







Även detta inlägg kommer väldigt sent, men det är för vi har varit utan Internet hela veckan. Äntligen är jag hel igen och det tack vare min underbara vän, tack Anton! Nu funkar det som det ska och dags att blogga ikapp den tid jag missat. Melodifestivalen deltävling 3 har också varit och inget har jag kommenterat...

Jag satt tyvärr i bilen på väg hem från fjällen när Melodifestivalen var, men hörde gjorde jag ialla fall. Något som jag måste tipsa om är att uppladdningen inför det på radion var riktigt bra. Interjuver och gamla melodifestivalslåtar och så, jätte kul! När jag bara lyssnade på låtarna tyckte jag helt annorlunda än när jag såg uppträdandet också. Rätt låtar gick vidare till final. Molly Sandén har en otrolig röst, kanske hade jag förväntat mig lite mer av låten men fint och vackert. E.M.D var jätte tjatig på radion och nästan jobbig att lyssna på (har ni en radioplåga att se fram emot!), men showen tyckte jag var bra och lyfte hela bidraget. B.W.O's låt var sådär tycker jag, jag gillar mer deras upptempolåtar och sen vet jag att de inte bryr sig om hur långt de kommer, vilket gör att jag inte tycker de ät värda en sån bra placering. Velvet's uppträdande var lite kul men låten nja...Grekiska låten var nog den bästa när man bara lyssnade, fast att hon sjöng på grekiska var ett stort minus, fast när jag såg uppträdandet och hon sjönk hon rejält.

Nu är det bara en deltävling kvar, på söndag kommer skivan ut också och gissa vem som kommer köpa den? hahaha Melodifestivalen i mitt hjärta.


Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0