Vintersemester

Nu är jag hemma ifrån fjällen. En liten kort resume om hur jag haft det kommer här (några bilder kommer senare så håll utskik efter dom här, lägger det inte som ett nytt inlägg):


Lördag-Lördag. Efter att ha suttit i bilen i åtta timmar var det skönt att äntligen komma fram. Vi gjorde oss hemmastadda och började ladda inför Melodifestivalen deltävling 2 (läs om vad jag tyckte om de i föregående inlägg).Första dagen i backen(sön) var det underbart! Blå himmel, strålande solsken, perfekt underlag, inte så jätte kallt och nästan inget folk i backarna. Jag och Sofia njöt verkligen. Andra dagen däremot var det mulet och trist, jag och Sofia stannade inne. Tredje dagen ja då var det jätte fint, riktigt vintervackert men förjävligt kallt. Både tår och fingrar var som istappar. På kvällen började jag känna mig sämre igen, efter att ha mått ganska bra (lite förkyldning och hosta kanske men det går att leva med). Nästa dag ja då var det ännu värre. Jag fick öroninflamation... Blev liggande en hel dag, orkade ingenting utan sov mestadels, inte ens äta kunde jag för apptitet var långt borta. Jag blev något bättre men ingen ork hade jag, två blödande öron (med annat äckligt) och halv döv. Skit kul skidsemester! Det blev dock ett sista åk och en after ski pallrade jag mig till. Vi började sedan vår färd hemåt efter att ha ätit (som vanligt) buffén på Wärdshuset. En jobbigt bilresa blev det med snö och halka, men hade i alla fall Melodifestivalen att lyssna på. Måste säga att backtage intervjuverna är rätt bra och uppladdningen! Funderar på om man  ska börja lördagarna med att lyssna på radion och sedan sätta på tv:n. Hahaha nja melodifestivalsnörd kanske jag är men så extrem kanske jag ändå inte är. Får väl se hur jag gör på lördag;)


Allt-som-allt tyckte jag ändå det var en avslappnad och skön vintersemester, men det hade ju varit roligare om man varit frisk och kunnat åka lite mer. Nu är det dags för skolan igen vilket jag INTE är särskilt pepp på det. Däremot har jag återigen fått lite kraft och lust att förändra, fixa, dona och städa. Det är vad jag sysslat med idag.


Hoppas ni haft ett underbart lov och är något utvilade (men det tror jag inte någon är, alla hade nog gärna haft en vecka semester till). I morgon får jag träffa alla mina underbara vänner igen och det är ju alltid nått.


Se det positiva i allt

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0