Happy New Year

Min Nyår blev nog den värsta och den bästa jag haft. Men allt som allt är jag ändå nöjd med den. God mat, kära vänner och humöret på topp. John, min blivande privata kock, gjorde en super god middag och gav mig ett stort handtag, tack för all hjälp vännen! Ja sen hände väl allt som kan hända denna festnatt.

 

Tappar bort mina nya skinnvantar, en spyr i huset, tårar, skratt, bråk, svinkallt, bussfärd med peppade människor, stan full av folk, skrikande, kramade, brännskada i huvudet, träffar nya människor ja listan kan bli lång. Det nya året är invigt och tillslut somnade jag bums i min säng.

 

Festfin

 

Middag -super gott!

 


The people

 


Love you all

 


...

 

Bara för att du är så jävla underbar!

 


Bussresan -peppat folk

 


Trevligt folk på stortorget

 


Moa& Jenny på topp

 


Efterfest

 

Min kock & underbara vän!

 

Nyårslöfte: inte komma försent mer än 2 ggr i veckan till skolan

 




Sesambakad fläskfilé med klyftpotatis och bearnaisesås


4 port.
ugn:175 garader

Ingredienser:
600g fläskfilé
2 msk sesamfrön
lite salt
smör till stekning

Pensling:
1 msk soya
1 msk flytande honung
lite peppar

Tilllagning:
Bryn den putsade fläskfilén runt om. Blanda soja, honung och krydda med lite peppar. Pensla köttet med sojablandningen och klappa in det med sesamfrön och lite salt (ev. mer peppar). Stek köttet i nedre delen av ugnen ca 20 min i 175ºC, öka sedan till 225ºC och stek i ytterligare 15 min. Låt vila ca 10 min innan servering

Skala potatisen och skär i skivor. Olja en plåt strö ut potatisen, krydda med salt och valfria kryddor. In i ugnen 200-250 grader i 30-45 min tills den fått en gyllenbrun färg. Köp färdig bearnaisesås, Lohmanders orginal bearnaisesås på burk kan jag verkligen rekomendera.



 


Kommentarer
Postat av: elin

haha så kul :D ja vad skulle du/vi gjort utan John. fast han ser inte ut att trivas på bilden :P <3

2009-01-07 @ 12:21:34
Postat av: svar-elin

Ja John vår hjälte;)haha vaddå inte trivas? im mitt sällskap? klart han gör:P haha<3

2009-01-07 @ 21:16:58
URL: http://sarahcarlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0