IT- 2009

 

IT- året är här! Eller ja det kanske det har varit ett tag men nya produkter 2009 är spådda i kristallkulan och det är mycket intressanta funderingar. Jag var inne på min favo sida (som jag inte besökt på länge!) PC för alla. Där har det kommit upp om vad som kommer synas på IT- marknaden det kommande året. Jag har ju redan gett er försmak på mobiler med måste tillägga att de kommit till en ny, från Palm. Jag har själv inte fastnat för den men vem vet det kanske blir årets Iphone? Det som gör mig glad är att man försöker pressa ner priserna så gott det går, så framtidens mobiler kanske sjunker i pris, vilket innebär fler köp! Okej men åter till vad de förutom denna här mobilen som de tror händer i år:

 

 Netbooks är något de verkligen satsar på (lite onödigt enligt mig men kanske jag snart kommer se värdet i det med). Sony kommer med en ny, Sony Vaio P, den är så liten att den nästan för plats i backfickan och jag måste säga att den ser rätt snygg ut ändå.

 

 

 

 

 

 

 Mp3erna tror man kommer försvinna, vilket jag hävdat länge och därför hakat på den trenden som man istället tror slår igenom. Nämligen att man hellre köper en mobil och använder den som musikspelare, som faktiskt blivit riktigt bra.  Varför gå runt med två prylar när man kan gå runt med en?

 

Datorernas utveckling är det allt-i-ett som gäller. Jag gillar skarp Apple’s Imac.  Flera datortillverkare har hakat på trenden, men tyvärr inte sänkt priserna. Fast vill man ha det snyggt på skrivbordet utan sladdar och datorprylar så kanske man offrar en slant? Det har också kommit ut en ny som har pekskärm, från Hewlett-Packard, grymt coolt tycker jag!

 

 Platt- TV:n fortsätter att bli större och det kommer tydligen en på 100 tums bildyta!? Jag skulle inte vilja ha en sån i mitt Tv rum, kanske om jag hade en egen biosalong men nu har jag inte det… Nya tv-tillverkare kommer också . Det glädjer mig att priset på de nuvarande tv-apparaterna kommer sjunker i pris, så kanske kan de bli en nu tv i år (vilket jag har väntat på i ca: 2 år nu).

 

Digitalkameror har konkurrerats med mobilkameran ett tag men står sig fortfarande.  Priserna kommer även här sjunka men prestandan öka. Antal megapixlar kommer blir fler och en del kommer även få wlan, så att man direkt kan ladda upp bilderna på t.ex. bdb eller liknade bildsajt eller till en hemdator.

 

 

 

 

Mycket funderingar och påståenden och jag måste hålla med om det mesta, får väl se vad som händer. Jag väntar med spänning och nyfikenhet.


IT-prylar Big Love




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0