Landet bortom haven


I dag har jag rest bort till en annan plats, i ett annat liv och min fantasi har flödat fritt. Böcker måste vara det underbaraste sättet att koppla av på (förutom sova då kanske). Jag försvinner från nuet, tiden har ingen betydelse och jag slungas in i en värld. Det är så härligt, men när man kommer tillbaka till verkligheten upptäcker man hur snabbt tiden gått. Idag har jag förjäves försökt göra både matte, svenska och naturkunskap men utan någon stor framgång. Istället har jag dragits till min säng, i mitt lilla kuddhav, sänglampan som kastat sitt sken och boken stadit i hand. Kanske känns de slöseri med tid men samtidigt behöver man låta tiden gå. Jag har faktiskt hunnit med att städa mitt rum och duschat, det får räcka för idag. Det är en kost att kunna göra ingenting och ändå inte ha dåligt samvete, det tycker jag i alla fall. Men man behöver dom dagarna också. I dag tog jag mig friheten och mina måsten lämnar jag åt morgondagen. När man är fast i en bok är det svårt att komma loss och jag... ja jag är FAST!



Mitt palats idag



Till och med Teoälsklingen dras till boken!



Big Love




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0