Rivstart &Boktips

 

Ekorrhjulet rullar igen eller ja… nästan.  Två dagar i skolan är en rätt bra start för att sedan vara ledig två helgdagar. På måndag, och hela nästa vecka, är verkligen en rivstart. Julen är nerplockad sen några dagar tillbaka och nu väntar födelsedagarna i februari. Det är skönt att komma igång igen men också lite jobbigt. För visst är de rätt skönt att vakna på morgonen och inte ha något planerat? Men nu är det slut på det! Jag följer med strömmen och tänker satsa på mer träning det kommande året (se om jag kan hålla de längre än förra).  Ett annat löfte är att inte komma försent till skolan mer än två gånger i veckan och det ska jag nog lyckas med (har ändrat tidsplaneringen lite på morgonen så det ska nog gå vägen). Hoppas ni alla som också har nyårslöften håller de (i alla fall längre än förra året).

 

Tänkte ge ett litet boktips:
Om du gillar lite ”förr i tiden” blandat med nutid, oförbjuden kärlek, deckare/ mysterium, något sorts budskap kan tolkas, olika flätade historier som mot slutet knyts ihop och Australien (där alla böckerna utspelar sig i någon tidsålder) så är detta en perfekt bok för dig! Tamara McKinley heter författaren som skrivit flera böcker. Hennes kändaste bok är Matildas sista vals, men den första jag läste var Den svarta opalen. Jag har också läst Drömmarnas land, också den jätte bra men inte som de andra två. Just nu läser jag Landet bortom haven, som även den fått mig fast. Det är böcker man bara inte kan lämna ifrån sig och jag blir slukad. Jag får en uppfattning om hur Australien också, efter att ha läst hennes böcker har jag som dröm att få åka dit och se allt de som hon beskriver. Jag kan verkligen rekommendera dessa böcker.

 

 

 

 

 

En annan värld

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0