Inga "måsten" Inga krav

 

Äntligen ett slut! Efter ett helt läsår fullt med prov, inlämningar, läxor och redovisningar så är det klart. Jag måste medge att det känns lite konstigt att inte ha något ”måste” när man kommer hem, men dock så underbart! Tränade på Malkars med min nya träningskompis idag, mycket skoj. Vi var på gymmet, men nästa vecka ska det bli pass också. Däremot tycker jag gymmet är bättre på Nautilus, fast passen verkar vara riktigt bra på Malkars. Får väl se hur jag gör till hösten… Nu är det bara två veckor kvar tills jag flyttar till mitt lilla paradis i Borgholm. Men innan dess ska det bli någon form av avslutning med klassen. Jag längtar verkligen till sommarlovet nu!

 

Tänkt ändå vad tiden har gått snabbt. Fatta att om två år är det jag som tar studenten. Då ska jag stå på egna ben. Jag har frihet att göra vad jag vill. Det finns inga regler och inget jag måste följa. Det är då jag börjar skapa mitt eget liv. Genom min uppväxt har jag haft drömmar, tankar och mål som jag ska göra sen, men det har alltid känts som lång långt fram. Nu inser jag att det är mycket närmre än vad jag tidigare trott. Då kan jag vara glad att jag i alla fall har tänkt, drömt och satt upp mål med vad jag vill göra med mitt liv. Jag kanske inte kommer göra allt, men kanske något av det. Det är med blandade känslor jag kommer gå ut. Lämna något så tryckt, vänner och en bas att återvända till. Då ska jag iväg, se saker, uppleva ting och bestämma mig för vad jag vill. Så småningom plugga vidare, men till vad och hur det får framtiden utvisa. Jag kommer fortfarande ha de jag alltid haft i huvudet, men vilka vägar jag tar och val jag gör det är skrivet i stjärnorna. 

 

 

 

Frihet är både skrämmande & underbart

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0