Jag kan!

 

 

Ibland orkar man inte, ibland bryter man ihop. Det lindrar för ett tag och man orkar lite till, men snart spricker det igen. Vad ska man göra när det dunkar i huvudet och det finns ingen mer kraft att hämta? Vad gör man när lusten att göra någonting bra har stannat helt? Jag vill orka, jag vill kämpa, jag vill nå mitt mål, men hur ska jag lyckas? Det är en svår tid, tre långa kämpiga år och under denna tid ska vi ha kul för det är vår bästa. När de tre åren är över ska jag leva, njuta och bara göra det jag vill. Men än är jag inte där och ju mer jag gör nu, ju mer har jag igen det. Så kämpa ska jag, om jag så ska gå på knä den sista biten. Det finns ljusa och mörka stunder. Det gäller att fokusera på det närmaste, skärma av de kommande och försöka se det positiva i allt. Det är enda sättet att orka och nå det mål som jag ser framför mig. Jag hade inte klarat detta liv utan mina nära och kära. Min underbara familj som stöttar och hjälper. Mina underbara vänner som ger mig lycka och glädje i vardagen. Utan er skulle det aldrig gå, tack för att ni finns! Det är fullt schema hela veckorna långa med plugg, träna och umgås med kära. En termin kvar att stå ut, det är nästa stolpe och då har jag passerat två. Jag ska klara det, jag kan klara det och jag ska visa mig själv att jag kan!

 

 

Se det från den ljusa sidan,
Då är den inte längre mörk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0