Kvinnokusten

 

Bakom varje framgångsrik man finns en kvinna. Det kan vara på olika sätt men utan ett stöd, hjälp, tips eller ja rent av en kvinna som kommit på allt, skulle männen aldrig klarat sig. Visst kanske inte alla kvinnor och kanske inte alla män, men i många fall tror jag det är så. Kvinnan har legat i skugga bakom mannen i alla år, för hur skulle det se ut om en kvinna var smart och styrde landet? Det var det gamla samhället som nu har förändrats. Det man kan se är utvecklingen av fler kvinnor som tar sig till makten, fast än så länge ligger de fortfarande lite i skuggan. Vi kommer underifrån mer och fler. Kvinnan kommer inte rätta sig efter mannen längre, kvinnan kommer stå på egna ben och följa sin egen väg. Vi tänker annorlunda jämt emot männen, kanske inte så mycket annorlunda men dock vi gör det. Kvinnan är en bra strateg med stor list. Det är bra med fler kvinnor som har makt och styr, för det är vi bra på! Men problemet kommer när kvinnor vill olika saker, då finns inga hinder.  Smartare länder med stor framgång i framkanten det är framtiden.

 

Jag började läsa en bok för några år den och jag tror nog att jag ska ge den en ny chans. Det handlar om framtiden där just kvinnorna har makten. Männen lever på forntiden, meden kvinnorna lever i ett framtidsciviliserat samhälle. Männen är till för att göra en kvinna gravid och uppfostra pojkarna från det att dom är fem år. Kvinnor och flickbarn lever inuti en bubbla som endast sköts av kvinnor. Låter det inte rätt intressant? Hahaha, men jag tror ändå att ett jämlikt samhälle är det bästa för alla. Båda könen skapades av en anledning och det är nog bäst att följa det. Men tanken är alltid kul att leka med.

 

En värld av styrande kvinnor,
känner ni er hotade killar?

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0