Melodifestivalen deltäv.4




Sista deltävlingen. Jag säger bara Sarah!!! Väldigt snyggt namn men hennes röst och låten, jag blev förälskad! Tyvärr gick hon inte direkt till final som jag tyckte hon skulle gjort. Hon lär ju gå vidare från andra chansen, helt klart. Jag kan till och med tänka mig att hon kan vinna alltihop. Star pilotes tyckte jag också var bra, snygg koregrafi men låten är väldigt lik Velvets som går på radion(gick?). Det ger dom lite minus. Ändå tycker jag att den ska komma till final med Sarah Dawn Finer och Moving on, än så länge iaf. Anna Sahlene och norskan var en besvikelse, Agnes låt växte mer och mer. Thorleifes var ju bedrövligt på tv men jag har lyssnat lite på den efteråt och tycker att även den blir bättre. Lite så där mysig på något vis. Operlåten La voix tyckte jag var häftig. Många avskyr opera så jag blev väldigt förvånad när den gick vidare men även den tyckte jag var bra. Däremot  skulle Sarah och hon bytt plats. 

På söndagen kom Melodifestivals skivan ut och jag gissa vem som köpte den, hehe? Så klart ligger alla låtar (förutom de dåliga) i min mobil nu! Skivan spelas varm och högtalarna dunkar. Jag har hittat mina favoriter och jag har två som jag tycker är värdiga vinnare, kanske tre till och med.

Alcazar- Stay the night
Sarah Dawn Finer- Moving on
Måns Zelmerlöw- Hope & Glory

Om någon av dessa går och vinner blir jag inte ledsen. Andra chansen är på söndag, men tyvärr kommer jag missa det. Kanske jag lyckas höra något, men det är inte så troligt. Vad jag ska göra avslöjar jag inte än, men mycket kul ska jag ha!


Love



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0