Melodifestivalen final







Då var det final och jag satt fastklistrad framför tv med min kära syster och enda riktiga melodifestivalsvän. Måns var först ut och hans dansare hade satt på sig guldlegging, bra! Sen rullade det på... Ugglan var som hon brukar, men jag måste medge att jag börjat gilla hennes låt lite ändå. Alcazar med Stay the night lyfte verkligen, en riktig disco-schalger-låt som man älskar att sjunga och dansa till. Sarah Dawn Finer var efter med Moving on, en underbar röst och rikigt grilpower. Emilia var övertaggad och var helt carzy på scen. Agnes låt är bättre inspelad än live, då kommer den inte riktigt i gång tyvärr. La voix är speciell men det är något som drar mig till den. Alla bidragen hade sedan fått sina tre minuter och dags för röstning.


Internationella juryn tyckte Carolina af Ugglas med Snälla Snälla var bäst, men jag förstår inte riktigt det. De fattar ju inte vad hon sjunger (vilket är det enda bra med låter, budskapet), på scen är hon rätt konstig och melodin är inte toppen. Ne jag fattar inte riktigt, kanske för att hon just är speciell som man tycker om henne?


De andra juryna fick säga sitt, de tyckte Måns var bäst vilket jag kan förstå. Själv tycker jag det är lite för likt  hans andra låtar och hans chans i Moskva är liten, en Martin Stenmark med Las Vegas flopp. Han belv nog lite ledsen när han inte alls fick lika höga poäng av svenskafolket.


Sen var det då vi, folkets, tur. Det var rätt spännande när den ena toppfavoriten efter den andra fick poäng. Sen fanns det två alternativ kvar, Agnes med Love Love Love eller Malena Ernman med La voix....Opera vann!!? Förvånad blev jag verkligen, trodde det typ bara var jag och pappa so gillade det bidraget, men tydligen inte. Jag tyckte inte den är dålig, men jag tycker heller inte att den skulle vinna. Alcazar eller Sarah, fast nu i efterhand hade det varit kul att skicka Ugglan bara för att se hur det hade gått. En liten besvikelse blev det, nu är det bara att önska Malena lycka till i Moskva och Grattis!



Svenska folket ändrat musiksmak
eller bara trötta på det gamla vanliga?


Big Love forever Melodifestivalen<3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0