Beroende?



Har varit lite dålig update på sistone men har haft fullt upp med att vara sjuk, rugbyn och skolan. Har ingen tid över till datorn och tv:n, men försöker hinna med det livet också. För visst är det så att datorn är en annan värld på ett sätt, eller kanske börjar den till och med bli en del av vår riktiga värld också?

Visst pratar man mycket om killar (finns såklart också tjejer) som spelar dataspel och blir beroende av det. Man säger att de tappar greppet om verkligheten, sen kom det på nyheterna för ett tag sen att tjejer är facebookberoende. Det är ett farligare beroende menar det, eftersom det är osynligt. Kanske är det faktiskt så? Men det känns som de flesta unga människor är datorberoende på något vis. Vad vi sedan gör spelar kanske inte så stor roll, för vi är alla beroende av att sätta på datorn.

Under somrarna får jag leva ett liv utan en dator och det är faktiskt väldigt skönt. Under rugbylägret var vi utan både dator och mobil, det var mindre skönt. Jag kände mig naken och hjälplös utan min mobil. En konstig känsla som jag tänker undvika så mycket som möjligt. Det är kanske nyttigt att leva helt utan våra elektronika medel någon gång, men samtidigt... vilket hemskt liv. Tänk en värld utan el, svårt att föreställa sig tycker jag.

Jag är glad att jag lever under denna tiden och har mina elektronikhjälp, men jag ska nog minska mitt beroende lite genom att inte sitta framför datorn varje dag.




Mina typ nya skor(köpte dom för ett tag sen men använder dom nu=nygamla)


Är du beroende?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0