Dubbelbio



En riktigt mysig och välförtjänst fredag. Efter ytterligare en vecka som gått i ett rasande tempo var det helg igen. Efter har gått på ett möte på den enda lektionen jag hade, åkte jag hem och hade den sista lektionen hemma (eget arbete). Jag mötte upp Moa och Elin på Maxi och vi begav oss til stan och mötte upp Emma.

Vi skulle ta bussen hem till Moa och vi hade en sak gemensamt att ta ansvar för, en kasse med vår mat, då skulle en av oss ta hand om denna kasse (inte jag). När vi kliver på bussen känner jag att det är något fel och jag frågar "Var är kassen?" Jag ber chauffören stanna så jag kan springa tillbaka och hämta den ca: 300 meter bort och jag  springer och springer...Sitter helt slut i bussen och min höft helt paj...inte bra. Jag streckte mig/bristning i muskel/ bit av muskel gick av, vad man nu vi säga, låter olika dramatiskt.

Hemma hos Moa gjorde vi iordning maten och satte oss framför tv och satte igång filmen, inledningen till bio, Män som hatar kvinnor. Jag har varit lite skeptiskt till att se den men efter lite övertalan gick jag med på att se den och jag måste säga att jag tyckte den var bra, om man blundar under den hemska, obehagliga och vidirga scenen (alla som sett den vet nog vad jag pratar om).

Sedan bar det av in till stan igen för att se tvåan på bio, Flickan som lekte med elden, och också den tyckte jag var bra. Speciellt när man sett ettan innan och sen direkt tvåan, för då blir det som en hel långfilm. Jag vet inte om någon annan tänkt på det men de har lite olika gangrar. Första är lite mer drama medan den andra är lite mer action i, det kan vara en av anledningarna till att jag gillar andra filmen lite mer eller kanske för att de inte är någon äcklig scen?

Hur som helst tycker jag att ni ske se både filmen och bion. De är riktigt bra för att vara svenskt. Tycker man de obehagliga scenerna är otäcka, blunda! Ja gillar henne grymt Liselotte Selander, hon är cool och udda. Alla borde sticka ut lite mer och våga vara som de vill vara. Hon är en förebild på ett visst sätt. Åter igen se filmer och bion!



film och bio= toppen kväll<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0