Foto


Det kändes så härligt att komma med sitt nya hår idag. Sen var det ju skolfoto, vilket inte kändes lika bra... Tror jag överlever även detta år som alla andra men usch vad hemskt det är.

Varje år tänker man att "I år ska det bli bra". Men sen blir man lika missnöjd och tänker nästa år, nästa år blir det bättre. Så varför är vi så seriösa med detta foto? Samtidigt är det ju i skolfotokatalogen som vi faktiskt kollar när man undrar vem en person är och då vill man inte se ut som ett freak. Jobbigt, jobbigt det här med foto, man kan ha många åsikter och funderingar kring det. Rättigheter och hur folk kan lägga ut helt oförstående bilder på sig själva. Undra hur man ser på skolfotot då? Är det en diskriminering? Nudisterna ska ju vara helt nakna på sina bilder, vad är det för något i skolsammanhang egentligen? Jag har personligen ingenting emot det. Vill folk ställa upp på det får de väl göra det, men aldrig i livet att jag skulle göra det. Sen är det bh:sektionen som även de ställer upp på foto i bara bh:n (men deras namn är oigenkänliga). Hur ser det ut? Tjejer som ställer upp i bara underkläder och killarna då?...

Jaja som sagt man kan diskutera fram och tillbaka. Vad som är rätt och fel, men så länge ingen säger emot så kan det väl få vara som det är. Nästa år ska vi få spexa till det på vårt foto, Jippi! Det är SÅ man gör ett foto med flummigheter.





Så här ser jag då ut nu.
Inget att diskutera om, bara helt jävla skit snyggt!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0