Den Nya Kvinnan

Det läste jag i H&H's magazine (höst 2010) nu på morgonen. Väldigt intressant och så viktigt! Jag brukar inte vara jätteinsatt i mode-trender(men ett och annat lär jag mig av min kära syster som föddes med begåvningen) men denna hösten tror jag faktiskt jag ska bry mig lite extra om modet.

Alltid ska man följa ett visst mode som ska vara på ett eller annat sätt. Det innebär en ny garderob för varje säsong(det tror jag inte många följer helt men en del gör nog det). Denna höst kommer något nytt som jag väntat på. Från att alla hem skulle se likadana ut, färglösa i svart-vit skala ska nu hemmen vara personliga och färgstarka, udda och helt galna om man är riktigt modig. Så kommer vi till kläder, vad gäller då i år? Jo att sätta en personlig prägel i sin outfit, vara naturligt och praktiskt i ens vardag och det handlar mer om inre styrka och aura. Äntligen!

Det handlar om att DU ska vara nöjd med det DU sätter på DIG. Om du känner dig snygg och bekväm kommer alla andra uppfatta dig så också. Då spelar det ingen roll vad du sätter på dig om du inte är dig själv i det. Dessutom tror jag att de unika och annorlunda, de som vågar gå mot strömmen kommer bli en trend, vilket jag tror jag läst redan någonstans. Jag har för mig att jag läst/hört att ungdomar/studenters tuffast krav inte är att vara duktig i skolan eller se ut på ett visst sätt, utan att kunna vara socialt verbala vilket har delvis med inre styrka.

Jag har själv känt det en gång. Många år från nu, då jag inte var lika högljud och "tyckig" som jag är nu. När jag(som med allt annat) tidigt kom in i tonåren med en orolig själ som inte hittat sin plats. Jag hade ett mål: att bli den personen jag alltid drömt om att vara. Jag ville kunna ha det där på mig eller kunna säga och tycka det där och känna att det är jag som kan ha det eller säga det. "Om du beter dig som du vill vara, ska du se att du snart blir det".
HejaHeja! Säger jag om hösten mode. Så tjejer sätt på er ERT plagg. Det ska vara skönt. Det ska vara varmt i vinterkylan. Sen lägger jag väl till de nyckelord som stod i magazinet: Action Woman, Smart Girl, Chic Minimalist och Modernt moderligt. Jag tycker allt låter underbara och lyser av självstyrka och pondus.
Min teori om varför alla killar tycker Jennifer Aniston är så snygg:
Hon är nartulig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0