Kroppens syfte

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Hur gärna man än vill, vill inte kroppen och säger ifrån vid det mest olämpliga tillfälle. Efter två riktigt trevliga dagar i Stockholm, upp tidigt och fullt upp hela dagen, vaknade jag idag med en fruktansvärt sprängande huvudvärk. Jag har aldrig varit med om något liknande. Huvudvärken gav mig illamående och var trött i både kropp och knopp. Det var bara att inse att det inte skulle bli något Gröna Lund för mig idag...

Det viktigaste för min egen del var att bli av med denna huvudvärk och illamående, sova och äta. Innan ytterdörren ens gick igen efter de andra hade jag somnat. Vaknade två timmar senare, smsade att jag levde och somnade om. Efter ännu två timmar till vaknade jag med lättare huvudvärk och aptit.

Har varit vaken i ungefär en timme och känner att jag knappt orkar mer nu. Måste lägga mig igen... Min nacke orkar inte hålla upp mitt huvud och en smygande huvudvärk gör att även illamående kommer krypande. Jag har aldrig varit med om detta, men av någon anledning måset jag ju fått det? Vad är det kroppen förösker säga mig, att jag har sömnbrist, vattenbrist, både och? Det känns som att det borde vara mer än så... Det finns så mycket vi inte vet om kroppen och desto mindre varför saker o ting blir som det blir. Nu måset jag fortsätta mitt sjuka tillstånd i soffan och inom några sekunder vet jag att jag kommer sova.

Det är inte lätt att veta vad ens egen kropp vill, får bara göra som den säger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0