Om En Vecka

Vaknar av regnet som smattrar mot takfönstret och mammas röst som säger att hon åker till jobbet nu. Jag har börjat vänja mig vid hennes röst till väckarklocka. Det kommer kännas jobbigt att behöva höra en äcklig, plågande väckarklocka om en vecka för att få mig att vakna... Idag fick jag köket för mig själv när jag skulle fixa frukost, vilket var skönt. Hur ska jag klara av två systrar, en mamma och en hund som ligger i vägen på golvet om en vecka... Fortsatte sedan till tv:n, där parabolen tack o lov hade dålig signal så det blev film istället för Disney Cannel. Om en vecka kommer jag stänga dörren till mitt rum och sätta på musik för att stänga ut de plågsamma serierna som visas om o om igen. Körde sedan Celine till fotbollsskolan, två timmar tidigare om en vecka sitter jag på cykeln och trampar fem minuter sen till skolan(som vanligt).

Det är en charm med vardagslivet men ändå jobbigt, eller är det kanske det jobbiga som är charmen? Det blir inte som man tänkt sig och varje dag har rutiner men med händelser som ännu inte är skrivna i historien. Jag längtar men ändå, tänk vad skönt att få gå i skolan två veckor och sedan en ledig vecka igen! Systemet att gå en månad i skolan, ledigt en vecka och sedan gå en månad till. Lagom mycket och orken och lusten skulle vara så mycket större, i alla fall för mig. Ska nu njuta av ännu en dag på sommarlovet, för än är det fortfarande en vecka kvar att leva utan rutin-vardag.

En av mina lata dagar i sommar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0