En gåva att ge

Läste en bra krönika i morse i Barometern. Jag brukar vanligtvis bara läsa dom när det är Nanne som skriver men idag vad det något som fick mig att ta mig tiden att läsa. Hon skrev om att köpa julklappar och att hennes planerade tid för inköp gått förlora pga att hon var tvungen att gå med katten till veterinären. Kattens skada fick henne att tänka på ett tv-program där djur utsätts för hemskheter och kom då att tänka på människor som inte har det bra. En bra avslutning på krönikan var att hon la ihop detta och satte sig vid datorn och tänkte beställa hem julklappar. Men inte vilka julklappar som helst utan sådant som gav bistånd till drabbade människor. Riktigt bra tycker jag!

Måste tillägga med detta inlägg att jag bestämt mig, för någon månad sendan, att jag fortsättningsvis varje år kommer skänka 100 kr till något bra. Om det blir en cancerfond, hjärtforskning, kyrkan, drabbade barn eller drabbat land vet jag inte. Det beror på vad jag känner i slutet av året, men från och med nu ska 100kr varje år gå till något bra. För vad är hundra kronor för mig till skillnad på vad det kan göra för andra? En riktigt bra julklapp till mig själv, att känna att man gjort något bra för någon annan.

Bästa gåvan är att ge en gåva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0