KÖRKORT!!


Att under morgonen gå och lyssna på när en tonårshäxa (kommer inte ihåg vad hon heter men typ som Sabrina i modern tappning på kanalen Disneycannel) ska ta körkort för att få köra en flygande bil, kändes som ett tecken för den kommande dagen...

Klockan 10:00 började skrivdelen(kallad kunskapsprov), satt hela tiden ut och hade nästan panik att hinna med o kolla igenom de markerade frågorna under de sista tio minutrara. Det jobbigaste var nog ändå att klicka på knappen, "Avsluta, resultatet kommer inom några sekunder". Hjärtat slog så man trodde det skulle slå ut ur kroppen. Men.. Godkänd!

Det var en sådan lättnadskänsla. En sväng till skolan för lunch och lite spel på programmeringslektionen innan jag begav mig till körskolan för att köra in mig innan uppkörning. Fick göra en ganska enkel säkerhetskontroll motorhuven(ändå lyckades jag krångla till det för mig!?) och sedan började min körning och jag fick göra precis det jag pratat om att det vore guldläge att får göra, köra hem till mig själv. Vi snackade datorer och hade radion med fotboll på låg volym, så avslappnat och skönt. Några missar gjorde jag som jag trodde skulle kosta mig körkortet men..
"Jag tycker av helheltsintrycket att du kör bra. Grattis till körkortet."

YESYESYES!!! Alltså detta måste vara den mest underbara känslan att klara ett prov/test/tävlingen eller vad fan som helt(förlåt svordomen). Jag slutade inte le på hela dagen och hade kramp i käkarna. Alla underbara nära och kära som grattat mig gjorde mig ännu lyckligare!

Kvällen firades hos Jonas med tårtbak! Detta var jag värd efter allt slit och imorgon ska jag nog ta en sväng med bilden.

Jag är så jävla bra!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0