Fransktbesök


I söndags hämtade vi Cynthia på centralen. Hon tillsammans med 8 andra fransmän ska stanna här till på fredag. De har ett samarbete med Hotell- och restaurangprogrammet på Jenny och går motsvarade program i Frankrike. Cynthia ska bo hos oss och hittills det har fungerat jättebra. Igår (måndag) var det fullt schema och jag guidade på franska med min franskaklass. Efter de slutat gick vi på stan och fika med allihop, fransmän+värdar, vilket var trevligt men svårt. De är bara 3-4 som kan hyfsat bra engelska, i klass 6-nivå. De är bättre på att skriva och läsa men svårare att prata och förstå. För min del få jag förstå på franska och prata på engelsk, så blir lite engelskt-franskt-språk.
Idag ska vi inte träffa varandra lika mycket. Hon går i skolan till 17-18 tiden då hon ska tävla i matlagning med en klass på hotell- och restaurang. Dit kan sedan alla som vill komma och smaka, bedöma utseendet och rösta vilka som ska vinna. Efter blir det pizza med allihop (mycket exotiskt:P haha)  och bowling. En lång dag och jag kommer vara lika trött varje kväll efter alla intryck och aktiviteter.


Bonne journée!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0