Vem tror du att du är?

Såg på den svenska "Vem tror du att du är" på tv igår. Jag tycker nog den amerikanska är bättre men ändå lagom trevligt att se Christer Sjögren ta reda på vem hans morfar var och storyn om hans mormor. Det slutade med att han fick träffa hans mammas styvsyster som han inte visste fanns.

Jag kom och tänka på min släkt. Tänk vad kul att få veta mer om mina släktingar, hur de levde, vad som hände med dom och sånt. Min mormors mamma lever ju fortfarande. Hon är nog den äldsta kvar i släkten(på mammas sida iaf, pappas har jag inte så bra koll på). Gammelmormor Britt bor uppe i Stockholm i sitt hus i Djursholm hon alltid bott i. Jag hälsade på henne senast i somras och det är helt otroligt hur klar hon är! Hennes kommentar till att hon överlevde senaste sjukdomen hon åkte på "och inte kunde jag få dö den här kommen heller!" haha.

Det jag skulle vilja släktforska mer om är min morfars släktträd. Hans morfar (tror jag det är, eller farfar?) invandrade från Ungern. Tänk vad kul att reda på mer om det, varför han kom till Sverige och hur han hade det i livet. Någon gång innan jag dör, hoppas jag att jag ska ta mig tid till att släktforska.


Kommentarer
Postat av: beata

jag var på släktträff för ett par år sedan, på min pappas sida.. och då visade det sig att jag har släktingar som emigrerade till amerika, och massa sysslingar som bor både i norge usa mexico m.m. det var rätt coolt faktiskt :D

2010-11-11 @ 08:17:16
URL: http://beatastarkner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0