Huvudet ur funktion

Migrän är verkligen en klass för sig själv. Symtomen är olika varje gång och därför så svårt att förstå att man har det förrän det är försent... Idag borde jag väl förstått, men som vanligt tänker jag att "nä, det är det nog inte".

Efter att ha kollat på film kände jag att min syn var väldigt tunnelseende och när jag skulle fokusera eller skriva var det prickar över vissa ord. Tänkte att det nog har att göra med att jag suttit i ett mörklagt rum och nu gick in i ljuset. Just för att det var så fint väder, kände jag för att utnyttja det och ta en promenad. (Kunde jag varit mer korkad!?) Så jag gick 3,5 och det gick väl bra. Tills jag vänt och var påväg tillbaka, då insåg jag att "fan det är nog migrän och här går jag 1,5 km hemifrån!!". Har nog aldrig gått så snabbt, väl hemma la jag mig på soffan och började kallsvettas, tog mig till köket och svalde en migräntablett och ett annat superpiller. Hann komma upp till sängen och sen kom huvudvärken... 

Måste vara bland det värsta. Ljus, ljud och tänkarkänslig. Med en tröja och kudde över huvudet, ihopkurad till en boll både svettas och frysa. Det enda som hjälper är att somna men det går inte med den sprängande huvudvärken och hela tiden tänker man "bli inte illamående, bli inte illamående, vill vill inte spy upp tabletterna!!" 

Sov i 2-3timmar och kände mig helt uttömd när jag gick upp för att äta middag. Alla tankar är borta, känns som en bägare fylld med vatten som precis blivit tömd. Är skör som porslin så att mista häftiga rörelse eller ansträngning tror man att ska man gå sönder. Det gjorde jag inte. Tack o lov gick det över fort och lyckades till o med baka Kärleksmums till kvällsfikat. Blev inget matteplugg men jag är bara glad att jag kan använda hjärnan igen och att kärlen i huvudet är avslappnade.

När hjärnan strejkar funkar inget annat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0