Nyckeln är att Drömma

Tv stod på när jag gick upp och där satt min minsta syster och kollade på Barbie som Rapunzel. Eftersom jag inte hade något annat för mig satte jag mig där och käkade frukost. Filmen handlar om Rapunzel som är instängd i ett torn av en elak kvinna och Rapunzels enda vänner är en kanin och en lila drake. Om dagarna målar hon, om världen hon aldrig kommer få se. En dag upptäcker hon att penseln är magisk och kan ta henne till de platser hon målar upp, genom att gå igenom tavelduken. I slutet av filmen, som alltid slutar "lycklig i alla sina dar", visar det sig att det magiska med penseln var att hon målade sina drömmar.

Detta fick mig att tänka på en av Nanne Bergstrands krönikor Drömmarna är dina och ett citat som jag läs någonstans och aldrig har släppt i mina tankar.

Människor kan ta ifrån dig allt du äger och har,
men dina drömmar kommer du för alltid ha kvar.


Följ dina drömmar!
(Måste bara tillägga att denna bild är tagen med min gamla mobil)

Kommentarer
Postat av: beata

vilken bra krönika! fastän min hjärna fortfarande "växer" & är i en övergångsfas så känner jag mig ganska djup nu när jag sitter och filosiferar om livet & lyssnar på the tallest man on earth här i regnet! haha..



PUSS

2010-10-24 @ 18:39:12
URL: http://beatastarkner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0