Solen skiner, S K I N E R

Så underbart att sitta i mitt rum och kolla ut över min vy som ändrar sig varje årstid, varje dag, varje timme. Efter några mörka mornar och dystra dagar skiner nu solen in genom fönstret. Himlen är blå, löven lyser i en rödnyans av solen och det ligger lite frost på backen. Det blåser lite lätt och skapar vågor på havet. Öland ligger i en lätt dimma av frosten som möts av den något varmare luften. Jag låter mitt hår möta solens strålar och den kopparröda färgen glänser och lyser upp min tillvaro. Mina ögon drar åt sig ljuset och bevarar det för de kommande mörka tiderna. Ska snart ta de första, djupa, kalla andetagen och möta kylan mot min kind. Trampa på cykeln och känna hur jag flyger fram, fram mot en ny dag som ingen vet vad den har i sitt sköte.


Kommentarer
Postat av: beata

vad fint skrivet! känner att jag måste försöka samla på mig en massa positiv energi så jag inte går helt i ide som förra året ^^ haha.



Jag har aldrig läst något som han Bergstrand skrivit, eller jo det du länkade, vilket jag tyckte om! yeah.



& på tal om mina funderingar.. jadu Sarah, dem kommer nog komma minsann sakta men säkert! ;)



(haha vilken lång kommentar det blev :D )

2010-10-26 @ 17:44:24
URL: http://beatastarkner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0