Nanne Bergstrand -Krönika

Varje onsdag är som ni vet "lill-lördag" och det är ju väldigt härligt, halva veckan gått, halva priset på KM och för min del sovmorgon till tio och endast två lektioner! Fast det finns något mer som förgyller just min onsdagmorgon mer än att jag får sova längre och har extra tid på mig, nämligen Nannes krönika. Nanne Bergstrand som är Kalmar FF's tränare/ledare. Han skriver också och får en sida längst bak i Barometern varje onsdag. Idag handlade det om en liten berättelse med en ganska tänkvärd innebörd...


Till hela Krönikan eller läs bara detta:
/.../Vad kan DU lära dig av Harrys historia. Tillhör DU dem som hänger upp dig på dina svagheter istället för för att utveckla dina gåvor. Alla har vi gåvor med oss på vår jorderesa. Det s.k. livet. Utnyttjar du det bästa inom dig fullt ut. Om inte, så gör du inte bara dig själv en otjänst. Det är också en otjänst mot hela världen och alla människor i världen som skulle kunna dra nytta av dina unika gåvor.

Även den svagaste av oss har en begåvning om än till synes obetydlig som är speciell för henne eller honom och som rätt använd också blir en gåva till mänskligheten. John Ruskin //


Jag tycker han skriver väldigt bra (till skillnad från många andra puckon som skriver krönikor de andra dagarna längst bak i barran) och man får sig en funderare som kan vara uppiggande att börja dagen med. Så ni som inte läst hans krönikor förut, ge dom en chans och se om du tycker om dom.

Börja dagen med en tanke om livet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0