När livet är som det inte borde vara

Sitter här med filosofiböcker, fysikböcker, en färdigskriven bokrecension, en flaska vatten och penicillin i kroppen. Vad jag önskar jag var frisk nu. Vill orka göra det där jag längtat efter. Men det är bara att inse att det gör jag inte. Har blivit slav under min egen kropp. Borde ta tag i pluggandet inför fysikprovet, upptäckte det är redan nästa vecka. Borde läsa på mig om tes, argumentation och analysera debatt text i filosofin men jag orkar inte. Vill åka till Öland och stugan, bara va. Läsa en bok iklädd mysiga kläder och en kopp varm choklad i handen. Mina tankar är någon annanstans, min själ har somnat djup i min kropp. Snart hoppas jag bakterierna är besegrade, min själ släpps fri, min kropp full med ork och huvudet på topp. Den dagen, vad jag längtar! Ändå kommer jag knappt märka när jag går mot friskare tider och när jag är där kommer jag uppskatta det lika lite som jag så inerligt hoppas på att bli frisk. Då har jag redan förträngt de känslor av inte kunna och ser allt som självklart.

När livet är som inte inte borde vara,
uppskattar man livet mer än någonsin.

Som en pyssling i min egen värld

Kommentarer
Postat av: beata

haha söt bild!



Nä men jag vet inte om jag rekommenderar shutter island direkt, eftersom jag själv fick ett sånt "utbrott" på slutet ... så tvärtom, undvik den ;)

2010-09-22 @ 06:40:54
URL: http://beatastarkner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0