Påven Johanna

Tredje dagen fast hemma i huset med en liten promenad för att inte få myror i bena. Tanken på att jag missar ännu mer i skolan skapar skolångest, så hemskt men sant... För att göra något åt det satte jag mig och skrev en bokanalys som ska in om någon vecka eller två. Jag har inte hunnit läst ut Döda filosofers sällskap (det krävs lite tänka-tid mellan kapitlen), istället skrev jag om Påven Johanna. Då slog det mig hur bra denna boken faktiskt va. Jag älskar böcker, filmer, tv och liknande med kvinnlig grilpower. Starka kvinnor som står upp mot alla, lyckas och visar alla att de kan.

Jag rekommenderar verkligen denna boken till killar och tjejer, äldre som yngre. En tankvärd bok som får en att ifrågasätta påveriket, vår historia och vilken påverkan kvinnor faktiskt kan ha haft i vår utveckling som vi inte har kunnat fått reda på. Det ger en också en inblick in i en annan värld och ger historia kunskaper.

"Om historien om Johanna är sann är den helt fantastisk. Om den är påhittat, är den fortfarande bland de bästa romaner jag läst." //N V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0