Skrivandet -"en dialog med dig själv"

"Essäskrivandet är en process där du hela tiden för en dialog med dig själv. Genom att samtala med dig själv utforskar du ditt inre och benar ut olika vardagsproblem här och nu. Samtidigt som du formulerar dig testar du dina tankar och genom själva skrivandet får du ordning på dem -du får nya insikter och åsikter om stort och smått, personligt eller globalt. Kanske blir du lika överraskad som dina läsare över var du hamnar."

Väldigt intressant att läsa detta bland mina svenskapapper, som jag har att läsa till på torsdag. Tänkte att jag lika gärna kunde börja lite smått och så hittar jag detta stycke! Det stämmer in så bra, fast att jag inte riktigt tänkt på det på detta vis var det som att sätta en stämpel i huvudet på mig. För det är helande att skriva för mig och kanske är det på grund av, som texten säger, att jag får ordning på mina tankar och låter mina tankar flyga fritt. Det gör mig lugn och ger mig en insikt i mig själv, vad jag tycker och om saker o ting runt omkring mig i världen/samhället. En extra inramning fick denna text, men nu ska jag fortsätta läsa!

Kanske skulle skrivandet även vara något för dig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0