Vill du så går det

Man ska äta var tredje timme för att hålla igång förbränning. Man ska äta sällan för tänderna och andedräkten. Man ska äta si och sån mat för kroppens skull. Man ska äta si för hyn och så för hjärnan. Man behöver lägga sig för att genomarbeta informationen från skoldagen. Vara uppe för att göra läxor. Man ska gå upp för att plugga, sover vidare och ändå trött när man sedan sitter och pluggar.

Alla dessa sätt, denna vardag... Man blir tillsagt massa saker att följa för att må bättre och göra rätt ifrån sig men ändå... hela somrarna sover jag fel, äter jag fel och gör fel men inte mår jag sämre för det? Lösningen är instinkten. Det går inte att göra allt, det handlar om prioritering. Du kan visst hinna, men väljer du något annat som enligt dig är viktigare? Vill du så går det. Dina hinder sätter du upp själv.

Vissa saker prioriteras för lite -som vissa vänner
Datorn och tv:n för mycket -blogg ist för plugg
Familjen är min prioritering -bara att acceptera
Min sömn är mitt allt -ändå blir det för lite
Kosten är viktigt -men inte FÖR viktig
Livet är inte så svårt -det blir vad du gör det till!


Kommentarer
Postat av: beata

haha ja där ser man allt hur det kan gå ^^



har minsann läst lite i din med ska jag säga dig, speciellt under kategorin "tänkvärt" - och måste påpeka att du verkar vara en riktig klok person med sköna åsikter! (Y)

2010-09-07 @ 21:28:25
URL: http://beatastarkner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0