En snabb torsdag

Jag brukar inte skriva mycket om vad jag gör, men just idag kände jag för att dela med mig och berätta att idag var den snabbast torsdagen på hela terminen. Kan bero på att första lektionen, filosofi, gjordes hemifrån där jag tillsammans med mina kurskamrater var inloggade på ett forum och skrev inlägg och diskuterade våra åsikter på ett lite mer modernt, digitalt sätt. Om jag inte nämnt det tidigare så är politiskt filosofi väldigt kul och mycket intressant. Jag blir lätt uppslukad i att läsa alla andras tankar och funderingar att jag glömmer bort mina egna.

Det som också bidragit till att dagen känts kortare är att jag gjort allt så effektivt idag, riktigt stolt känner man sig! Jag bockar av det ena efter det andra, jag ser ett slut nu och jag vill komma dit fortare. Därför ska jag fortsätta vara effektiv, fast att det tar emot, fast att jag inte ha någon ork och fast att jag inte har någon motivation att överhuvudtaget ta mig till skolan, har jag bestämt mig. Ju snabbare jag får allt gjort, ju snabbare går tiden och desto närmre kommer mitt slut. Slut på plugg, slut på skolan, slut på min fasta punkt i livet som jag alltid brukar gå tillbaka till. Jag vill blicka framåt nu, jag springer på språngbrädan och snart lyfter jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0