Läraren är kursen

Jag är väldigt engagerad i skolfrågor och att försöka förbättra skolan. Senaste tiden har jag varit med och försökt skapa en utvärdering som ska användas i alla kurs för alla. Jag tycker att det finns för lite utvärdering i skolan och när vi väl har dom är det försent för att vara intressant att bry sig om. Själva utvärderingen har jag också velat göra om. Det ska vara enkelt och få frågor. MEN jag har upptäckt via det lilla rådet jag sitter med i, att det är väldigt svårt och framför allt känsligt...

För enligt mig blir kursen bra/dåligt, rolig/tråkig och givande helt beroende på hur läraren gör den. Jag har läst filosofi A och B (det är inte jättestor skillnad på själva kursinnehållet, därför tycker jag att jag kan jämföra dessa) och för mig var det stor skillnad. Filosofi A var hemsk, läraren var hemskt och jag mådde extremt dåligt över att behöva gå dit. I filosofi B däremot har jag hur kul som helst, jag vill gå dit och läraren är super bra!

Jag tog idag upp på mitt lilla rådsmöte, där det var med en lärare, precis vad jag tycker om just hur mycket läraren påverkar kursen och att jag tror att de flesta lärare inte vet om detta. Det visade sig att jag hade ganska mycket rätt. En lång diskussion blev det, jag stod på mig ganska länge tills jag kände att det inte var någon idé.

Vill ni jävlar inte ta hjälp av mig och få skolan, undervisningen och elever att bli bättre, så skit i det då! Jag går ändå ut om några månader och ärligt talat struntar jag fullständigt hur det blir när jag försvinner. Men en sak är säker, jag har rätt och den dagen ni inser det är det försent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0