Året som Gått - 2011

Vilket år! Känns som jag alltid förklarar varje år för ett ”resande år”, men detta år var verkligen ETT RESANDE ÅR!

Vi börjar i januari, närmare bestämt 2 januari då familjen satte sig på flyget till Florida. Vi spenderade en fullspäckad vecka i fullt tempo, då vi hann med både shopping, vatten-/djurland och huvudsyftet med resan, Disneyland. Det var en efterlängtad och helt fantastisk resa.


Florida - Disneyland

 

Jag hann sedan vara hemma i ca en vecka, för vecka 3 åkte jag med mina fina vänner till Chamonix. En GALEN och MINNESVÄRD vecka jag ALDRIG GLÖMMER. Det var så fruktansvärt kul, finns inte ord. Blev något bättre skidåkare och pumpade ut kroppen på all energi. En lycklig Sarah åkte hem med massa minnen, bilder och nya kompisrelationer.


Chamonix- Gänget +Anton Ohlslöf bakom kameran

 

Jag var sedan hemma i en månad. Vecka 8 åkte jag med familjen till Lindvallen för att åka skidor, alltid lika mysigt att komma till ”vinterstugan”. Jag hade ju redan värmt upp min skidteknik, så det var bara att fortsätta köra på i backarna.


Lindvallen - Syster & Jag

 

Nästa resa var till Kreta, Grekland. Det skulle bli en liten nostalgiresa. Vi åkte till samma ställe, samma hotell som vi var på när jag var 2 år gammal. Det var inte mycket jag kom ihåg, utan mest att jag kände igen efter film och foton. Riktig skön resa med sol, bad, god mat och blev lite härligt brun lagom till balen.


Kreta - sisters

 

Under mitt jobbande sommarlov hann jag faktiskt med en långweekend till Åland. Kul att äntligen få se denna ö. Det blev några riktigt fina dagar i solen på Havsvidden och startskottet för stugköp. Vi gjorde utflykter och hade en mysig tid med familjen, mormor och morfar.




Havsvidden

 

I slutet av sommaren bestämde jag mig för att åka till Paris för att plugga. Jag, mamma och pappa åkte till Paris för att leta bostad, men förstod ganska snart varför boendet inte ingick i paketet med bolaget jag tänkte åka dit med. Det var SÅ dyrt! Istället för att leta boende gjorde vi det till en semester vecka och upptäckte Paris. Jag åkte hem igen med en underbar vistelse i Paris i bagaget. Jag har alltid velat åka till Paris sen jag började plugga franska och nu gick den drömmen i uppfyllelse.


Framför Eiffeltornet i Paris

Sista resan gör jag nu, fast jag vet inte om man kan kalla det resa. Tiden i Danmark kändes lite som en resa/konferens, men här i Flaine är det mest jobb. Återigen begav jag mig, tillsammans med Anton, till Frankrike. Denna gång för att jobba åt Langley som receptionist. Här är jag nu och kommer vara till i början av maj. På min lediga tid åker jag skidor och njuter av ledighet. Jag har träffat massa härliga personer, som helt garanterat kommer bli vänner för livet!


Min underbara Kajsa och jag på julafton

 

Mycket har hänt under året som gått, förutom allt resande har jag också haft bal, tagit studenten, umgåtts med mina underbara vänner, skapat nya kompisrelationer och skapat minnen för livet. Jag har också gått och blivit sambo, från singel till förhållande och nu sambo (i alla fal i 5 månader).  Många av mina drömmar och mål har jag faktiskt uppnått, en del utan att jag tänkt på det. Tiden har gått fort, som vanligt, fast den största förändringen är nog hur snabbt jag blivit vuxen. Det går fortare och fortare för varje år, vem vet snart är man väl i VVV-stadiet (volvo, villa, vove). Än tänkte jag inte hamna där i alla fall, först ska jag plugga, resa lite till och jobba. Jag har haft ett fantastiskt, händelserikt och minnesvärt år. Blir spännande att se hur nästa år kommer bli!

Gott nytt år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0