Receptionist

Har haft min första (mest liknande) riktiga jobbdag. Har blandat svenska, danska, engelska och franska vildt. Jag har gjort min första beställning via telefon, vilket var en utmaning! Det är mycket pappersarbete, mycket att hålla koll på och mycket att lära sig. Hoppas att allt ska flyta lite bättre snart.

Anton är inte längre bara servitör, utan också Handy man. Det är han tillsammans med Klas som är nattreceptionist. De är riktigt duktiga och fixar det mesta. Vår anställda Handy man kommer i morgon, men tror nog att både Anton och Klas kommer få hoppa in och jobba lite extra. Hotellet börjar bli lite mer levande nu, men fortfarande återstår en hel del fix inför lördag då de första gästerna kommer. Jag måste erkänna att jag är lite nervös, men bara vi får allt klart för oss ska vi nog lösa det!

Har inte hunnit ut och åka skidor än, tråkigt nog... Idag snöande det massor, så man fick skotta sig in i bilarna och till och från såg man inte backarna. I morgon tänkte jag försöka hinna köpa liftkort, men svårt att hinna med när man jobbar 9-19... Får ta lite extra lång lunchrast i morgon så jag hinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0